середа, 20 січня 2016 р.

Стежини до святого Миколая

"Свято Миколая знов прийшло до нас!"





 "Нічка-чарівничка"




"Нічка - чарівничка" (2015рік)
Сцена прибрана сніжинками, місяць, зірочки, стоять ялинки.
Пісня «Хай сніжок летить кружляє»
Хай сніжок летить кружляє
Зима ходу набирає.
Любить зиму вся малеча,
Знаєм буде один вечір свято Миколая.
Приспів: Свято Миколая (2р.)
Хто його не знає?
А ти святий Миколай нашу хату не минай, ми тебе чекаєм(2р.)
(Програш)
Він за нас всіх пам'ятає
Всіх бажання добре знає.
Він дітей вночі не будить,
Бо їх щиро дуже любить, всім дарунки має.
Приспів:Свято Миколая (2р.)
Хто його не знає?
А ти святий Миколай нашу хату не минай, ми тебе чекаєм(2р.)

Оленка: А ти пам’ятаєш, який день завтра нас чекає. Треба написати листа Святому Миколаю, щоб він завітав до нас у гості.
Михайлик: О, питаєш. Миколая кожен знає. Він прийде з неба, щоб принести нам усе що треба. В нього є великий міх – обдарує нас усіх.
Мама: Так, Михайлику, правий,
              Чудо творить цей святий
              Про Його земне життя
              Розповім вам докінця.
              У Патара в місті славнім,
              Що є в Азії Малій.
              Тут прийшов на світ Микола
              Радість, щастя, сміх довкола.
              Потішаються батьки,
              Та обов’язок свій знають
              І про сина добре дбають.
Та не довго наш Микола
              В щасті й радості зростав.
Бо в маленькому ще віці
              Без батьків він позістав.
              А в наслідство від батьків
              Він маєток весь посів.
              Та багатство не любив
              І таке постановив.
              Розділити все майно,
              Хто в потребі є давно.
              Добрі вчинки він робив,
              Та про це не говорив.
              А у місті Мира славнім
              Він єпископом стає.
              Та про бідних пам’ятає
              Їм завжди допомагає.
              Ось такий цей Миколай
              На всякий час помагай.
Михайлик: Матусю, матусю! А ми підемо на свято, щоб вшанувати святого?
Мама: Так, підемо.
Оленка: Ой, мамо, мені час бігти на репетицію в школу. Ми  вчимося таночку для святого Миколая.
Михайлик: О, і я хочу!
Мама: Добре, діточки, ідіть!

(Лунає пісня «Нічка-чарівничка»)
Нічка-чарівничка глянула у шибку.
Я затулю вічка, та засну не швидко.
Вдень була я чемна, бо сьогодні, знаю,
Що для чемних дліток є дарунки
В святого Миколая.
П р и с п і в:
Ходить по землі святий Миколай,
Тільки ти засни і його чекай!
Ти лише повір в те, що він прийде,
Якщо будеш ти добрим до людей.
(Програш).
Уночі на небі зіронька засяє,
Чарівник ласкавий в гості завітає.
А ясного ранку під подушку гляну
І від Миколая подарунок з радістю дістану.
П р и с п і в.
(Діти виходять).

(Михайлик і Оленка разом моляться)
Чудотворче Миколаю,
Щиро ми Тебе благаєм.
Дай нам віру і надію,
І любов до Бога щиру.
( Входять Ангелики) Дзвіночок
Діти: Ой, що це, що це?!
Ангел:Не бійтесь, любі діти,
             До вас мене прислав
             Наш Чудотворець Миколай.
             Волів вам ці чесноти передати,
             Щоб ви змогли на святі злу протистояти.
Ось, тримайте. Це Віра, Надія, Любов.
(Дає три квітки).
Ангел: Коли ви будете проходити цю путь,
              То будьте пильні на стороні.
              Бо вороги вас щохвилини ждуть,
              Розставивши сітки напівдорозі.
              Та хто до мене призиває,
              Той охорону завжди має.
(Виходять)
Оленка: Михайлику, вже час спати лягати.
(Лунає пісня Миколаєві дарунки»).
Щиренько помолися
Й скоренько засинай,
Бо з неба вже спустився
На санях Миколай.

З дарами поспішає
Через поля й гаї
І діткам підбирає
Даруночки свої.

Шепне про щось на вушко,
Погладить по чолі
Й ховає під подушку
Даруночки свої.

І не дадуть заснути
Надругу ніч думки
Як зміг він відімкнути
В дверях усі замки.

Діти виходять.
(Вбігає під чорт)
Чорт: Я чув як Ангел у ночі,
            Віддав чесноти дітворі.
            Не можу цього допустити,
            Щоб були чемними всі діти.
            Свою зневагу покажу
            І шлях до пекла укажу.
(Задумано) Тож начувайтеся малята!
                     Кого б на поміч погукати.
                     А-а-а, ну звісно…… Бабу Ягу!
                     Давайте разом її покличемо.    
Яго! Ось де ти бісова, дівко! А ну вставай!
(Баба Яга прилягла під ялинкою)
Яга: Та тут я, тут.
Щось я трохи задрімала.
Та вже стара – погано чути стала.
Чорт: Слухай-но, стара карго,
До тебе справу пильну маю.
Ось стежку бачиш?
Яга:Ой не бачу, ой не бачу!
Чорт: Ух, стара капоснице, я тобі зараз покажу. (Налякано)
Яга:Ой бачу, бачу.
Чорт: Так ось. По цій дорозі хлоп’я з дівчиськом має йти. Ти їх в сіті замани, білі  квіти укради. Чи зрозуміла завдання?!
Яга:(Задоволено)Угу-угу. В свої сіті заманю, білі квіти украду.
Чорт: Ну дивись мені каргусенько, моя люба, не підведи,  а то в пеклі давно про тебе питають. (Насторожено). А я піду тим часом по лісі прослідкую, а то ще щось добре трапиться.
(Виходить).
Яга: І нащо мені на старості такий клопіт. Зв’яжися з тим …… то цілий час буде тарбати.(Незадоволено).Кого б це покликати на допомогу?
Звірі, друзі лісові, поможіть мені старій!
(Входять Вовк і Лисиця)
Лисиця:Чого Ягуся наша хоче?
Вовк:Чого? Чого?
(Підходять блище).
Яга: Треба хлопця й ту малу схопити. А білі квіти навіки в скрині зачинити!
Лисиця: Що то нам за то буде?
Вовк: Може на мітлі покатаєш?
(Лисиця зі злостю на Вовка тупає).
Яга:А я в свято не літаю. Ще ненароком з Миколаєм зіткнуся. Що ви забули, що сьогодні за свято? Ой чуєте, стукіт коней, що я вам казала.
(Всі утікають).
Пісня «Свято стало на порозі»
Свято стало на порозі,
Миколай уже в дорозі.
Ангел двері відкриває,
На гостини завітає
Миколай, Святий Миколай.

Цілий рік його чекали,
У віконце виглядали,
А прийшов як завжди взимку,
Нам приніс свою торбинку
Миколай, Святий Миколай.

(Яга входить. Дуже самовпевнена і вже нічого не боїться).
Яга: Ти-ба їздить собі сюди-туди, туди-сюди. Ще й подарунки роздає.
(Вбігають Вовк і Лисиця).
Вовк: Ну-ну кажи, що нам даси за те, що ідєально зробимо діло?
Яга: Віддам усі подарунки, що Миколай у мішку має.
Вовк: Козенятка, ягнятка, молодесенькі телятка….
Лисиця: Курчатка, каченятка….
(Всі весело танцюють. Яга з віником. Зникають).
(Виходить).
(Входять діти. Сідають перепочити. Позаду підбігають Вовк і Лисиця. Накидають сіті).
Вовк:Ура , впіймалися! Тепер як його…. Миколай цілу торбу подарунків дасть!
Лисиця:(Штовхає успину Вовка, щоб той не галасував).
(Вбігає Яга).
Яга: Квіти, давайте квіти! (Хоче їх узяти, але її «пече»).
Візьміть тих двох пильнуйте та стережіть добре!(Лякливо).А я йду того чортяку покличу.
(Виходить).
(Лисиця і Вовк засинають).
Оленка:Михайлику, не бійся. Давай помолимося до Ангела-Хоронителя.
Разом: Ангеле-Хоронителю мій, Ти все біля мене стій.
(Входить Ангел). Дзвіночок.
Ангел: Не бійтесь, любі діти. Бо хто мене лиш взиває – охорону завжди має.
(Забирає дітей і виходять).
(Вбігає Яга.Від крику збудилися Вовк і Лисиця.).
Яга:Ой-йо-йо-й! Щойно тут сиділи діти.
Де ж вони могли подітись?
(Шукають).
Вперед, мої вірні посіпаки! 
(Вибігають).
(Входить Чорт).    
Чорт: Не встиг…
Що робити? Треба їх перехопити.
Десь тут було відеречко муки
Зараз я їх обдурю  і квіти у муці вмочу!
(Бере кошик з мукою, притрушує квіти мукою)
Є!!!
О, привіт вам любі діти.
Зустрічайте! Це ж бо я, Миколаєвий слуга.
Я прийшов до вас з привітом.
Всім дарую білі квіти!
Бо ці квіти не прості, всі зневаги дорогі.
Хто був гордим і лінивим,
Заздрісним, та ще й гнівливим,
І зухвалим так як я
Не життя, а красота.
(Свистить. Вбігають чорти танцюють під пісню. Один із чортів роздає різки.)
Хто не слухався нікого,
Зовсім Бога не любив?
Хто ніколи не молився
І до церкви не ходив?
Тому, тому я привіз
Подарунків цілий віз.

Мої, мої сатаняча,
Час дарунки роздавати.
Привітаймо дітей всіх
І роздаймо подарунків міх.

Хто не хоче добре вчитись
І не слухає батьків,
Хто уміє добре битись,
Наставляє стусанів?
Тому, тому я привіз
Подарунків цілий віз.
(Вбігає Яга)
Яга:Ой біда ж мені, біда.
Чорт: Ти, чого кричиш, стара? Ти, чого прийшла на свято?
Хочеш знов все зіпсувати?
Яга: Утікай мерщій, біда! Йде з квітками дітвора!
(Входять діти з ангелами). Дзвіночок.
Оленка: Геть, обманщику, хвостатий
Хочеш знову ошукати?
Тільки ти забув, що зло
Переможе лиш добро!
Ось чесноти серцю милі.
Михайлик: Ось є Віра, ось – Надія, ось Любов до Бога щира!
Тож з ангелами святими повторяймо всі сміливо.
Всі: Ім’ ям Господа Святого виганяймо звідси злого!(2 рази)
Чорти: Йдем до пекла!
Яга:Я не хочу.
В пеклі треба працювати.
Не дають там відіспатись.
Мені добре на землі усім шкодити завжди.
Чорт:Йдем до пекла
Яга:Я не хочу.
(Виходять).
Оленка: Діточки, що ж будемо зустрічати Миколая?
(Звучить пісня «Ой хто-хто Миколая любить»)
(Входить Миколай)
Миколай: Я, вітаю щиро нині, дітей славних в Україні!
Мир вам, щастя і добра на всі віки, до кінця.
Оленка: Низький уклін, тобі, наш отче Миколаю.
За тії Божії чесноти, що нам допомогли все зло перебороти.
Михайлик: Тож будемо протебе, ми завжди пам’ятати і Господа Святого навіки прославляти.
Миколай: Слава Господу Святому, честь, осанна навіки.
Бо мене не забувають, всі чекають залюбки.
Може є такі малята, що пісні співають?
І тими пісеньками Бога прославляють?
(Діти співають пісні «Свято Миколая вже прийшло до нас».)
Свято Миколая вже прийшло до нас,
Здійснились всі мрії, Миколай у нас,
Здійснились бажання всеї дітвори,
Він приніс малятам дарунки свої.(2р.)

Любий Миколаю, прощення прийми,
Будемо слухняні, будем чемні ми.
Будем пам'ятати заповіді всі,
Хочемо ми жити в щасті і добрі.(2р.)

Миколай: Молодці! Потішили Миколая.
Сьогодні, я до вас усіх прийду
І у кожнім вашім домі подарунки залишу.

(Вбігають Лисиця і Вовк).
Лисиця: Миколаю, а чому ангели нам подарунки не дають?
Ми хотіли їх з твого воза взяти, а вони від нас їх вкрали.
Вовк: Ти, ж дарунків цілий міх для нас привіз!?
Лисиця: Ми діточок упіймали. Міцно, міцно їх зв’язали.
Вовк: Хоч вони і утекли, ми ж слухняні у Яги.
Лисиця: А, Ягуня нам казала розрахунок з Миколая. Тож ми даруночки візьмемо і тихесенько підемо.
(Беруть мішок і хочуть йти)
(Ангел попереду).
Ангел: Хто Бога любить цілим серцем, його закони береже, хто чесний, ввічливий і скромний – той тільки із добром живе, того святий не покидає, того завжди в опіці має, тим подарунки роздає!
Миколай: Я бачу, що на свято лісові прийшли звірята.
І хочуть всі даруночки забрати. Ану, діточки, допоможіть! Лисицю й Вовка розсудіть. Що ж вчинили Вовк і Лисиця? Добро чи зло?
(Звертається до звірят)
Тож подумайте тепер, як вам краще жити. Чи чинити всім добро, чи зі злом дружити?
Я, дарунки без діла не роздаю. За добрі вчинки, за хорошу поведінку, тільки діточкам, що чемні, слухняні, радісні, добрі. Якщо хочете дарунки, то просіть вибачення у Бога та діточок. І ставайте веселими, небайдужими, чемними, беріть участь у нашому святі.
Вовк і Лисиця: Господи, пробач нам, що ми були нечемними. Тепер ми будемо добрими, слухняними. І ви, малята, пробачте нам.
Пісня «Ми є родина»
Даваймо разом руки складімо до Христа,
Нехай радіє небо і вся наша земля.
Даваймо разом нині скажімо до Христа,
Що ми усі родина Небесного Отця.

Приспів:
Ми є родина, ми є родина,
Ми є родина у Христі.
Ми є родина, ми є родина,
Ми є родина у Христі.
2. Як Бог є нашим Татом, Марія – наша Мати
Радіють нині з нами, своїми діточками.
Багата наша хата та ще багатша стане,
Як мир, любов на світі усюди тай настане.
Приспів
(Програш).
Приспів
Миколай: Молодці. За те, що так гарно зустріли мене всім подарунки.
(1, 2, 4 класи). Дошкільнята.
Миколай: Час іти мені у путь, бо ще діти мене ждуть.
А ви будьте здоровенькі, будьте чемні, послушненькі,
Чим по швидше виростайте, молитов не забувайте,
Батька, матір утішайте.

Немає коментарів:

Дописати коментар